lunes, 30 de septiembre de 2013

La caras , la umbră! - de Marian Besliu

Locația : Balta Cămineasca

Data : 11-05-2013

Pestele ţintă : Carasul


Metoda : nădire iniţială masivă cu coşuleţul si apoi pescuit stil ledgering


Cu toate că ne aflăm în luna Mai temperaturile de afara sunt foarte ridicate, asemănătoare celor de vara, astfel că m-am hotărât să plec la pescuit pe o balta unde speram să prind ceva peste dar şi să mă adăpostesc de soare!
Balta aleasă se află la vreo 55 km de București in comuna Naipu , o balta care cuprinde destule specii de pești cum ar fi : caras , ciortan , cteno , novac si biban soare .
Având ca partener de pescuit pe fratele meu am abordat 2 stiluri de pescuit diferite si anume pescuit la varga si pescuit la feeder.
Pescuitul la varga a fost unul simplu , varga de 6m si o linie de pescuit finuță pentru a vedea si cele mai fine trăsături! Ca nada la pescuitul la varga s-a folosit un mix pe baza de scorțișoară plus semințe: grâu , boabe de porumb.
La feeder am folosit o lanseta Daiwa Tournament Pro Feeder Bomb 10-11 picioare, echipata cu o mulinetã Daiwa TD Match 2508, ca nadã am folosit o nada de la 

BAIT TECH -KULT SWEET FISHMEAL  neaditivată la care am adăugat la fiecare coșuleț semințe si pelete de 2mm si 3mm. 


Ca momeala am folosit începând cu viermi si terminând cu pelete de 6 si 8 mm , dar se pare ca momeala câştigătoare a fost cubulețul de mămăliga tras pe fir de par pentru a selecta si pestele oarecum.
La începutul partidei de pescuit am făcut o nădire masiva de 12 -15 coșulețe de diametru mare aducând pe vad o cantitate mare de nada si de semințe. Având in vedere ca am pescuit la o distanta relativ mica fata de mal am preferat după nădire sa practic un stil de pescuit cam rar întâlnit la noi in Romania si anume ledgering.

Ledgeringul este stilul de pescuit in care se folosește un plumb in loc de coșuleț si montura de bazează si pe autoînţeparea peştelui. Avantajele majore constau in  faptul ca se pot atinge distante considerabil sporite în lanseuri, dar si precizie maxima si mai ales se face mai puţină „gălăgie” la impactul cu apa, nesperiind pestii mai timizi precum carasul salbatec. Dezavantajul metodei intervine din faptul ca riscăm -folosind praștia sau nădire iniţială- să supranădim sau să nu pescuim la fel de compact pe patul de nadă făcut. Metoda este foarte eficientă si primăvara devreme când ar trebui să se nădească foarte puţin (pestii se satura usor, repede din cauza metabolismului incetinit) şi de asemenea e eficientă la pescuitul speciilor timide/salbatice (clean , caras salbatic, lin..acolo unde se mai gaseste)  când ar trebui sa fim cât mai discreţi. - Claudiu B.

Am optat sa pescuiesc așa dintr-un singur motiv: sa vad ce rezultate se pot obține cu acest stil de pescuit nou chiar si pentru mine deoarece l-am văzut doar in clipuri video pe site-urile din Anglia.
Rezultatele au fost extraordinare deoarece nada de pe vad a strâns destui carași care au savurat cubulețul de mămăliga !

In finalul partidei am reușit sa strâng câteva kilograme bune de caras majoritatea intre 200 gr - 400 gr bucata.


Concluziile partidei, după cum ați intuit deja sunt : pescuitul de finețe si practicat corect poate aduce bucurii la finalul partidei de pescuit !

Fir întins !


Marian Besliu  

No hay comentarios:

Publicar un comentario